Dreams in a foreign language

Hello world.

This night I had my first dream in english. Guess if I was confused when I woke up, not knowning if I was supposed to think in english or swedish, half sleeping half awake. Quite wierd considering my conversation with Cecilia yesterday. Well, it was about time, I've been kind of waitning for it since I arrived here.

Okey, nu har jag skrivit lite på engelska. Haha, jag funderade på om jag skulle skifta till det istället, men inte ännu. Det är skönt att skriva på svenska för omväxlings skull, och jag vill inte bli sämre på svenska bara för att jag är här. Det gäller att hålla allting i toppform!

Men men. Alla här är trötta, så jag får ta och bege mig till min egen lägenhet och se på en film eller jobba på en powerpoint eller något.

Good news, har två jobb at the moment, ska jobba helt lördag i restaurangen. Efter det vet jag om det är mitt eller inte, och är det mitt så säger jag upp mig på BK. Får jag det inte har jag redan jobb. Skönt!

Och imorgon har jag bara en timmes lektion, men ändå så mycket att göra. På förmiddagen ska jag plugga och jogga en runda, sen efter lecture ska jag plugga lite till, sen möte med min grupp i War and Peace, och klockan sex är det fotbollsmatch (den allra första) som jag ska göra mitt bästa för att hinna med. Blir vi klara med allt i grupparbetet är det fritt fram att spela, så jag hoppas vi hinner med allting.

Men jag återkommer, och kanske lägger jag upp några bilder imorgon från Rotorua. Ska bara gå igenom alla 800(!) bilder jag la in i datorn igår från diverse olika events. Haha, mindre roligt.

I'll be back, see you soon again.

Och vill ni ha min adress så kan ni bara maila och fråga efter den. [email protected]

Tschüs <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0