Kom så ska vi leva livet

Först och främst, vad händer i Sverige egentligen? Inga roliga nyheter?

Här är det vanliga studentmönster med festande, matlagning, brinnande väskor, plugg, föreläsningar, bakfyllor, regn och höghus. Haha, you name it, det går verkligen inte att summera livet här.

Klockan är nu fyra här och jag ska möta gruppen om en halvtimme. Jag är nästan klar med min del för idag, Tibet/Kina historia 1951 till 1966. Sammanlagt ska jag presentera förhandlingarna om samt fakta om 17 point agreement, profil på en ledare i respektive block och historia. Idag ska vi börja göra slides till vår presentation och klura hur mycket var och en ska säga om våra ämnen.

Förutom denna uppgiften ska jag skriva en essay denna helgen för NZ Political Studies och börja på en essay i Applied Ethics.

När jag är klar med plugg och möten idag ska jag jogga en runda. Sist jag joggade (måndags morgon har jag för mig) joggade jag in i en gata jag inte varit på innan och helt plötsligt är jag mitt i en sjukt brant backe, och i den sträckte jag foten. Jäkla mög, ont gjorde det. Joggade vidare mot K-road som jag sedan gick längs istället för att jogga. Så idag får jag ta igen det, behöver verkligen få lite kondition, speciellt nu innan fotbollen börjar.

Det ser ut att vara fint väder idag. Det har regnat ganska mycket i förmiddags, men om jag har tur håller det sig fint tills ikväll, men man kan aldrig lita på en nyzeeländsk blå himmel.

Uuuueh, jag är så seg idag, tips på hur man vaknar upp? Hade varit tacksam för en mirakelkur på trötthet.. Lär behöva något som är mer effektivt än cola och kaffe denna helgen, funderar på att införskaffa koffeintabletter så jag verkligen kan plugga ett par timmar i sträck utan att somna eller bli distraherad.

I Sverige brukade jag ladda upp med saker att äta, typ frukt eller godis eller vad som helst, men kan inte längre förlita mig på socker och fett, nej koffein får det nig bli. Hoppas de säljer det på apoteket.

Nu ska jag snart bege mig mot Tower, så en summering av vad jag vill åstadkomma idag

- gruppmöte
- gå till k-road och handla med Brittany
- jogga en runda
- middag hos mexikanarna
- hitta ämne att skriva om i ethics






Kommentarer
Postat av: Achievement

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

2011-06-06 @ 11:58:37
URL: http://achievement.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0