Luleå

Jag blev antagen till Luleås Tekniska Universitet(!) för denna terminen. Kanske hamnar jag där efter att jag är klar här? Man vet aldrig, ska jag plugga i Sverige så lär det ju bli uppåt landet.

I alla fall så lånar jag internet av Abi och Memo, eftersom mitt inte fungerar helt som det ska. Så nu kan jag ladda upp bilder osv, även om det tar en evighet.. :)

Idag skrev jag i alla fall kontrakt med Burger King, skönt att vara 100% anställd någonstans. I fredags provjobbade jag i en bar/restaurang och om nio dagar vet jag om jag får jobbet eller ej. Får jag jobbet, som är både roligare och mer betalt än Burger King har jag 2 veckors uppsägningstid och sedan kan jag go nuts där istället, underbart med lite valmöjligheter. Men ja, efter 6 timmars jobb i både bar och som servitris tror jag att jag säkrade min plats ganska bra. Efteråt stannade jag i två timmar och drack öl med chefen som verkade gilla mig och sa, trots att fler ska provjobba, att jobbet är så gott som mitt.

Dock vill jag inte ta ut något i förväg och håller mig lugn tills jag får det riktiga beskedet. Får jag det inte så har jag en plats på BK, så det är chilledille.

Träningsverk har jag sen en 45 min killer joggingrunda igår förmiddags. Backarna här är, återigen, verkligen ingenting att leka med. Trots att jag jobbar segare än segast är jag ändå helt slut efteråt, men bättre det än att göra ingenting? Jag har dessutom skrivit upp mig i ett fotbollslag här. Det är jag, Esme och 12 killar skulle jag tro. Däribland gutten Mathias och mexikanarna. Kommer bli kul, första matchen är på tisdag, ska bli intressant att se hur det går, särskilt med tanke på att det är inomhus.

I alla fall så flyter livet på här. Samoa närmar sig, och innan dess ska jag hinna jobba jobba jobba och allt annat vad livet här nere innebär.

Här är några bilder från raftingen i Rotorua, resten av bilderna kommer upp någon annan dag.







Kan ni se vem jag är? Den som håller upp åran med båda händerna, stiligt!
Ska leta upp några fler artiklar, hämta köttfärs, sen bär det av åt tredje våningen för att laga chili con carne á la Esme.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0