Olive

Det senaste dygnet har jag satt i mig nästan en hel burk med oliver. Jag har visserligen använt en del till att baka focaccia, but still!? Jäkligt gott är det, och när jag återvänder till mitt rum för att plugga lär jag tömma den helt. Haha, wtf?

Och imorgon börjar jag 9, kan lova att jag ser fram emot sovmorgon på fredag. Skönt ska det bli!

Och idag har jag dessutom känt lite hemlängtan efter svensk sommar och knäckebröd. OCH det svenska referenssystemet. APA som de använder här är otroligt tråkigt, men bra på sitt sätt. Även om jag föredrar att inte referera mitt i texten (DET ÄR DISTRAHERANDE ATT HELA TIDEN LÄSA VILKA KÄLLOR MAN ANVÄNT MITT I TEXTEN!!!!!)

Och vill ni veta något deprimerande? Att klockan är sju på kvällen här och det är redan mörkt, usch.. Jag längtar efter varma, ljusa nätter. Hepp.

Nu: NZ historia om Maoriernas rösträtt (cheering)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0