Onödigt vetande om ett land långt söderut

- det är svårare att hitta en flasköl utan skruvkork än med
- San Fransisco, släng dig i väggen. Aucklands backar ger mig kramp i vaderna om nätterna
- det regnar nästan var dag
- 15% av befolkningen kan prata maori, det egentliga nyzeelänska språket
- när övergångsstället slår över till grönt ser man en animerad gubbe som går samt hör ett spacigt ljud som kan jämföras med svärdfighten i Star Wars
- trafiksystemet suger
- ironin med att gå på University of Technology är att det händer att en overhead inte fungerar
- man förväntar sig att se maorier här i NZ, men egentligen finns det bara asiater här. Överallt. Hela tiden. Jag börjar överväga om det ändå kan vara någonstans i Asien jag är och inte NZ..
- när man öppnar en NZ öl kallad Tuì finns det frågor i kapsylen, partytricket!

Jag kan dessutom tillägga att en rolig sak med att slänga ihop folk från olika länder under en roadtrip är att det slutar med att svordomar på norska, svenska och spanska är i princip det enda vi säger till varandra. Dock med kärlek!

Kommentarer
Postat av: alex

sweeeet! bilder asap.

2010-08-04 @ 18:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0