Pizzanight!

Idag kände jag att det var min tur att fixa lite käk till folket här, så jag har arrangerat en pizzanight, alltså hemlagad pizza till alla (inte alla 400 studenter som bor här, men några i alla fall). Faktiskt så har jag agerat Mother Goose här nu sen igår (mitt smeknamn här är Mother Goose för att jag "tar hand om" alla, hehe) då jag lagade potatisklyftor, bönor, svampsås och stekta ägg till vännerna här. Idag har jag dessutom gjort brunch till mig, Abi och Memo, och bakat focaccia. Haha, ja, jag kanske har en bullmamma inuti mig trots allt.

Men vårt system är alltså att vi samlas hemma hos någon som lagar mat åt alla, så skiftas vi helt enkelt om. Så ikväll är det hembakad pizza med oliver och paprika som gäller, mums!

Fram tills dess ska jag skriva på min essay, ha lektion 3-5 och sen skriva lite till. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0