PRANK'D

Hej friends.

Igår var minst sagt en intressant dag. Till att börja med så möttes jag av Mitch på morgonen som strålade som en sol. "I'm having a great day today, aren't you?" Frågade han mig och gav mig världens största smile. "Well, I'm having a good day at the least, and then I'll see how it develops" svarade jag ungefär, men faktiskt så blev jag genast på ännu bättre humör bara för det. Tänk vad vi människor kan påverka varandra.

Anywho så gick jag hem till Brittany efter det att jag var klar med lektioner och gruppmöten och börajde blåsa upp ballonger. Ja, det finns alltså en liten story bakom ballongerna.

Förra helgen när vi var på Vesbar var Memo full, och det kom fram att han är rädd för ballonger, och studenter som vi är så har de senaste veckorna bestått utan olika pranks (jag och Guro är de enda än så länge som undsluppit det) och jag kom fram till att det vore en strålande idé att fylla Memos rum med ballonger, eftersom han verkligen är livrädd för dem.

Så i veckan köpte vi 200 ballonger som vi blåste upp igår, fäste vid ett snöre som resulterade i många många många meters ballongsnöre. Igår drog de andra ut på krogen, jag stannade på WSA och såg på Kung Fu Panda. När de kom tillbaka vid fyra kom de till min lägenhet och väckte mig, och sedan ägnade vi en bra stund med att försöka få upp alla ballonger i trappan (de hade aldrig aldrig fått plats i hissen), och fyra våningar senare hade vi lyckats komma upp utan att smälla mer än fem av dem.

Sedan kom vi in i deras lägenhet. Jannika var uppe, men som tur var hade hon inga problem med det.
Memo bor längst in i korridoren, så vi tryckte ihop alla ballonger så de täckte hans dörr från golv till tak, och vi tejpade lite längs väggen så de skulle hålla sig där. Klockan var vid detta laget runt halv fem kvart i fem tror jag.

Efter det var det bara att vänta, Memo skulle upp vid halv sju, så vi vakade. Esme somnade till Glee och jag låg vaken. Dock när vi gick upp till våning sju för att väcka honom var ytterdörren låst, så vi gick tillbaka och somnade om. Jag var sedan alldeles för trött för att gå upp och fånga en skräckslagen Memo på bild.

Dock gick jag dit idag runt halv två tiden med Brittany för att finna en livrädd Memo inträngd i en hörna i sitt rum (som vid detta laget var fyllt med ballongerna) och Esme som står på andra sidan om ballongerna. "Come on Memo, let's go!" säger hon, och stampar på en ballong. Haha, usch, jag skrattade så jag fick tårar i ögonen. När jag kom dit var kanske hälften av ballongerna kvar, och när jag gick hade Esme och Abi smällt allihopa med Memo i samma rum.

Men jag vill inte låta hemsk nu, han hade gjort exakt samma sak, haha.. Så nu står jag överst på listan och väntar bara på den dag jag finner mitt rum med garderoberna vända, sängen uppställd på kant mot väggen eller vad de nu kan få för sig att göra. Jag hoppas bara inte att de spinner vidare på fobier (drömde inatt att Mathias jagade mig med en talande spindel). Ja, det var en rolig dag igår och idag är jag sjukt trött men det var värt det.

Ikväll är det middag hos mexikanarna som gör enchiladas (ariiiiiba) och i helgen är det min tur att laga middag, home made healthy pizza here I come!


Esme (stående) som har busat med Memos (liggandes) rum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0