En sådan kliché

Jag ligger i soffan och svettas.

Jag vet att ni tänker att det är otroligt tråkigt att jag inte ägnar var sekund här åt äventyr och nya upptäckter, och jag håller med. Dock måste jag informera er om att det inte är möjligt för tillfället på grund av följande:

- Det är nästan 30 grader utomhus just nu, jag brinner upp och tänker absolut inte sätta min for utomhus förrän solen har gått ner om det inte handlar om att ta mig till stranden eller jobb. Stranden lär jag åka till nu i dagarna, men fram tills dess tänker jag inte plåga mig och halvt brinna till döds i syfte att slippa känna att det är tråkigt att sitta inomhus.

- Jag är trött dels efter helgens jobb, och dels efter att jag var ute igår. Jag blev inte hemskt full eller så, men det tär visst ändå på krafterna tycks det mig.

- Jag är sjuk, och det bästa botemedlet är citronte med honung och färsk ingefära. Jag ska ta och göra det snart, men ser intre fram emot att dricka det i denna värmen. Usch. Annars ska jag bara se på en film och sen ta en skön, kall dusch och svalka mig.

Så ja, jag väntar på att solen ska gå ner och jobbet ska börja så jag kan ta och aktivera mig, längtar!

Men men, jag misslyckades precis med min lunch. Såhär var det meningen att det skulle gå:

Toast i ugn med svamp- och grönsakssås och ost

Såhär blev det:

Upp och nedvänd toast i ugn med svamp- och grönsakssås och ost

Så nu har jag ingen lunch OCH måste jag städa ugnfanskapet. Livet går emot mig. 


Jag ska bara dricka mitt jäkla te, lyssna på Kings of Leon och chilla i min Sverige outfit. Ja, jag har på mig en alldeles för stor Sverige t-shirt samt ett par ljusblå strandshorts från Roxy, och med mitt blonda hår och gårdagens frisyr ser jag ut som en smått galen SWE supporter.

Galen är jag nog smått, men nu ska denna klyschiga svenskan sluta se ut som en levande reklamstolpe för min nation, och hoppa in i duschen och ta en kall dusch. Ni vet ju att jag absolut hatar kallt vatten? Om vi säger såhär: i Samoa väntade jag till eftermiddagen med att bada för att det var "för kallt" på morgonen. Well, efter ett par veckor i Christchurch duschar jag kallt, så illa är det här. Värre är att jag klagar, jag som älskar varmt väder!?

Misslyckas med maten tänker jag INTE göra en andra gång, så jag ska träffa David från Stockholm, som jag lärde känna igår, och två av hans vänner för middag innan jag börjar jobb. Har absolut ingen aning om vad det kan bli, men vad som helst är bra för mig, så länge jag slipper tillaga det själv. Jävla toast.....

Haha, bitter som fan här. Ska komma igång nu.


Brittany - Esme - Mau - Me - Guro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0