Lite hemlängtan

Jag sitter i soffan och är allmänt trött. Jag drack en massa öl igår, så jag sov ganska länge idag (dock har jag varit vaken ett par timmar vid detta laget) men jag är inte bakfull eller så, bara lite trött. Kelsey är och jobbar och jag kollar på Oprah och läser bloggar, haha spännande liv?

Jag har lite hemlängtan, och känner bara just nu att det hade varit otroligt skönt att få komma hem bara för en dag och njuta av julatmosfären. Jag vill ju inte påstå att jag har någon form av julkänsla här i värmen, så det är lika bra att jag jobbar på julafton, vad skulle jag annars göra liksom? Men ja, jag har en liten klump i magen och det känns att någonting fattas.  Det känns absolut ganska tragiskt att vara utan min familj i tider som denna, men å andra sidan har jag varit fullt medveten hela tiden om detta, det har varit ett högst medvetet val och ingenting jag tänker ångra.

För att bli av med denna trängande känsla av saknad ska jag nog ta och rycka upp mig och sticka ut på stan. Klockan är redan två på dagen och kan inte sitta inomhus och deppa ihop mig, så på med lite kläder, fixa håret och ut i civilizationen (var det felstavat? min svenska är hemsk efter ett par månader här..).

Annars något som peppar upp mig:

10 Januari: Erika och hennes pojkvän kommer till Christchurch
10 Februari: Erica kommer till Christchurch
21 Februari (tror jag det var): Alexander kommer till Auckland

AMAZING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0