Pallar ette

Jag är så sinnessjukt trött just nu. Därför skriver jag på svenska. Kul att variera dessutom lite då och då. Men ja, klockan är halv fem och jag vaknade för en timma sedan. Jag jobbar inte ikväll, men jobbar den 31, 1 och 2 och det kommer bli stressigt som bara den men det gör mig inte så mycket. Inatt var ganska lugnt så lite får det ju väga upp! Men aaaaah, jag är helt utmattad och måste asa in mig till stan för att fixa lite ärenden och jag orkar bara inte. Jag vill bara stanna inomhus, fortsätta läsa om Thailand och planera inför resan.

Jag är helt inne på detta. Jag kommer att jobba så mycket som möjligt och så hårt jag bara kan för att uppfylla detta. Jag har uppfyllt alla mål jag hade för i år, och mer därtill, så det är dags att sätta upp nya mål! Nya mål att uppfylla, det är något jag måste ha i mitt liv.

Är det inte sjukt, att när jag tänker på mitt förhoppningsvis kommande äventyr i Asien så blir jag lika stissig och pirrig som jag blev för sju månader sen när jag tänkte på Nya Zeeland? Skillnaden denna gången är att jag är inte speciellt nervös. Jag vet att jag kan klara av det, det är det inte ens någon fråga om, och det är vad mina än så länge sex månader här nere har lärt mig: att psyket är det viktigaste och med ett starkt psyke kan man komma långt. Ett starkt psyke skapar mod.

Det är en härlig och framför allt en erövrande känsla, att veta att hela världen är öppen och bara väntar på mig. Och jag är påväg!


Kommentarer
Postat av: jasmine

woot thailand? du måste berätta :D:D

2011-01-02 @ 23:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0