..and i feel fine

Lyssnar på REM's "It's the end of the world as we know it" och försöker att inte snea på min dator här i min lilla fåtölj på Public Library. Den är så sjukt seg att jag börjar fundera på om jag skulle ta och slänga den åt helvete och bara hålla mig till papper och penna.

Förmodligen skulle det inte bli bättre om jag gjorde så, men frestelsen är stark, belive me!
Att köpa en ny vore behövligt, men å andra sidan vill jag inte köpa en ny dator, ens en billig för några tusenlappar, om jag kan lägga de pengarna på bättre saker som t ex resor istället.

Just nu försöker jag bestämma mig för om jag ska resa i september eller vänta tills december. Ganska svårt beslut faktiskt. Om det blir så att jag reser i september lär det bli Fiji eller Samoa. Det hade inte varit helt fel faktiskt. Men som sagt får jag se.

Igår var en sjuk dag. För det första var jag ute i förrgår och fick därmed inte alltför många timmars sömn. Igår var det upp klockan åtta för att möta ett par andra nere i liobbyn då vi skulle till Rangitoto för att vandra upp till toppen på vulkanen (hela ön är en enda vulkan). En hel dag ägnade vi att vandra upp till toppen två gånger, riktigt brant var det emellanåt dessutom, beundra regnskogen som växte sig vild där, gå i grottor som inte var speciellt stora men tillräckligt för att fascinera och gå i en timme för att se en liten hamn och sedan gå ytterligare en timme tillbaka. I regn dessutom. Ja, det var väldigt häftigt, men träningsvärk i ben rygg och mage (mage?), blåsor på fötterna och ont i halsen blev mitt pris för en sådan upplevelse.

Worth it!

Imorse var jag och Mitch ute tidigt och letade en katolsk kyrka som ska ligga i närheten av AUT för att gå på morgonmässan. Dock hittade vi den aldrig så vi ska se om vi kan leta upp den till kvällsmässan nu ikväll istället.

Annars händer det inte så mycket. Efter att vi letat efter kyrkan gick vi tillbaka till lägenheten, gjorde lite fika och sen har jag legat i soffan och läst i någon timme samt tagit en powernap. Sen hamnade jag här, på biblan. Lite i brist på annat, det är söndag, de flesta ställena är stängda och jag är för trött för att göra något ordentligt.

Köpa en ryggsäck ska jag göra imorgon i alla fall, efter skolan.

Ueh, ja jag är så galet trött nu. Jag känner mig lite som en levande död. Ska slänga upp lite bilder iaf.








Kommentarer
Postat av: wmark

vi kan dra till fiji i november/december om jag inte blir antagen till skolan! kan dra ner närsom då

2010-07-18 @ 22:05:13
URL: http://worldinabox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0