Auckland

Hej trogna undersåtar!

Haha! Skämt åsido.
Idag har det varit orientation och fler och fler bitar börjar falla på plats.
Men först om igår. Efter att jag suttit på internetcaféet gick jag ner i stan för att orientera mig runt lite. Jag hann se lite allt möjligt, bland annat Sky Tower (högsta byggnaden i NZ), Queen Street (huvudgatan i Auckland), hamnen (som Auckland är mest känd för) och lite annat smått och gott. Något jag dock inte såg var en supermarket, hur mycket jag än letade hittade jag bara en massa (jävla) convinient stores som finns överallt och är svindyra att handla i.

Men, nöden har ingen lag och med mig ut ur en, efter att ha gett upp sökandet alltså, var en toalettrulle, en tub tandkräm, ett paket pasta, ett sexpack ägg och doftljus. Haha, inte okey alltså.

Idag ska vi dock vidare till ett närliggande supermarket när vi är klara här på Public Library och handla allt som kan tänkas behövas, bland annat en filt att ha i igloon (mitt rum), mat och såna burkar att frysa mat i.

Och idag var det alltså orientation och ja, jag är taggad inför plugget.
Jag ska faktiskt ta en extra tvådagars kurs innan själva skolan startar som heter Academic Writing Successfull och kanske också en där man lär sig tala bättre inför andra människor. Ja, kan vara bra att ha i bagaget!

Hmm, annars? Har redan träffat en massa goa människor och det är så roligt att lära känna folk från hela världen, I love it! Dock är kanske en tredjedel tyskar, så jag har fått träna lite på min tyska idag, haha. De kommer att ta över Auckland känner jag, dem och asiaterna. Hahaha börjar nästan undra om jag är i NZ eller Asien.

I övrigt är jag trött som en galning. Igår somnade jag runt tre på eftermiddagen och sov till fyra imorse. Sen låg jag och kollade på Generation Kill i en och en halv timme, sen åt jag frukost och duschade länge för att fördriva tiden, och sen kvart i nio började orientation, så ganska dryg dag faktiskt. Ska försöka somna vid normal tid ikväll så jag kan komma in i någorslunda rytm.

Lite bilder!







Orkar faktiskt inte lägga upp fler bilder just nu eftersom datorn är så svår idag och vill inte riktigt som jag vill.

Och btw, lite kontaktinfo:

mail: [email protected]
skype: louisecatalina

Nu ska jag handla en massa massa mat!
Ciao e arrivederci belli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0