Five instead of four

Det blev lite "problem" eller vad man nu ska kalla det idag när vi skulle få våra scheman och göra vårs kursval på general orientation. Jag vill nämnligen läsa en kurs som heter states & nations, men den finns bara tillgänlig denna terminen. Och då är det som så att vi har fyra kurser vi måste gå varav tre av dem är denna terminen, så de vill egentligen att man ska välja sina två valbara till nästa termin så man har tre denna och tre nästa.

Dock är det som så att en av kurserna denna terminen, NZ political studies, är lika stor som två kurser och därmed har jag genast fyra kurser denna termin, och eftersom jag betalar för utbildningen vill jag få ut så mycket som möjligt av den, och då har jag även valt att göra states and nations också. Så denna terminen har jag fem kurser (papers) och kommer därmed ha fullt upp med både skola och jobb.

Fördel med det är att jag bara har två kurser nästa termin, och då kommer jag ha mer tid över till att jobba och resa vilket är awesome!

Men nästa vecka ska bli en s.k. provvecka med att ha så mycket, och känner jag efter den veckan att det inte går så kommer jag bli tvungen att byta bort states and nations (vilket jag verkligen inte vill...), men fungerar det bra så kör jag på och satsar järnet!

Imorgon är det min första KEY dag, och på kvällen ska jag nog ut och dricka en drink med amerikarna och lära känna dem bättre. Sen på torsdag är det KEY och på kvällen ska kanske jag och några tjejer på en filmfestival som hålls på Civic Theatre precis i närheten. Sen ska det regna hela helgen så någon färja till Waikeki lär det inte bli. Men det tar vi som det kommer.

Om en och en halv timme ska jag ner och kolla på film med Jannika, Esme, Sammie och några till, så fram tills dess tänkte jag ligga i min säng och läsa i Odd Thomas (vilket jag inte gjort sen jag flög hit) och vila ut efter en lång dag och all ny information som bara tryckts in brutalt i huvudet.

Och förresten så var jag lite orolig innan jag kom att jag inte skulle vara tillräckligt duktig på engelska för att hänga med till 100%, men det är verkligen inga problem alls och det går hur bra som helst. Så det är en lättnad!

See ya around!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0