Hej igen!

Ciao!

Nu är jag inne på min egen dator, skönt eftersom jag kan skriva ordentligt, men även förvirrande eftersom jag blandar ihop det svenska tangentbordet med det nyzeeländska, det finns en viss skillnad förutom att det fattas åäö.

Nu är klockan redan kvart över tolv. Uh. Funderar på att låna med mig en film hem som jag kan se på ikväll. Eftersom jag är sjuk som en gris, fortfarande, finns det inte så mycket annat att göra än att stanna hemma, dricka 15 koppar te med honung och äta lakrtitskola och härda ut. Nu börjar det i alla fall bli lite bättre, men emellanåt känner jag mig döende av allt jäkla hostande. Hoppas det hinner försvinna innan tisdag, vill ju inte komma till mitt eventuella framtida jobb och vara sjuk, och samtidigt kan jag då inte skjuta upp på det pga förkylning. Nej, bara att härda ut. Lyckades i alla fall hålla minen och verka frisk när jag sökte jobb vilket var bra.

Det är ett jäkla jobb med att fixa ett så kallat IRD number, som jag behöver om jag vill kunna jobba här. Överallt på hemsidan står det allt jag behöver veta om det, men ingenstans finns det faktiskt dokumentet jag behöver för att ansöka, ååeh irriterande!!

Men här är lite bilder på lägenheten när den är bebodd och allt





Ja, detta är vardagsrummet/köket.

Här är några bilder från general orientation day (social studies department)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0