Heya

Jag är så trött idag!

Jag lider av major jetlag atm, och igår när vi gick ut på kvällen för att se på rugby gick jeg hem igen efter en timme och somnade direkt när jag lade mig ner. Idag var det upp kvart över sex för att se Tyskland - Uruguay matchen (ja, alla vm matcher går tidigt på morgonen här innan solen gått upp) och efter matchen var slut gick jag, Sammie och Jannika till en marknad där de sålde frukt & grönsaker bland annat.

Nu är klockan snart ett på dagen och hon hade lika gärna kunnat vara tio på kvällen.
Om jag säger som så att när vi kom tillbaka från marknaden, som det tog ca 40 minuter att gå till, gick jag av en våning för tidigt, går in i fel lägenhet där ett gäng står och lagar middag och ser mig förvirrat omkring och frågar om alla flyttade in där idag. Så ja, lite tired och lite confused, och det finns i alla fall sex sju personer på Wellesley som tror att jag är ett komplett psykfall.

Två killar till har flyttat in i lägenheten idag, dock har jag ingen aning om vilka de är men det kan vara två schyssta amerikanare jag träffade i lobbyn imorse som anlände när vi skulle gå. Så just nu är det jag och tre killar, så jag hoppas att inte alla är några riktiga grisar som kommer stöka ner och äta upp all min mat. Men det tror jag förvisso inte.

Och igår gav jag mig in på att laga mat, och det gick inte så bra.
Det visade sig att det var fårkött jag köpt, självklart, och det är ju inte det godaste.... Så köttet blev lite bränt, såsen blev mest konstig och potatisen blev bra.. Bra middag! Jag tog mig en macka istället.
Idag ska jag göra bakad potatis med röra av sourcream, gurka, rödlök och sallad. Sen ska jag nog ställa mig och göra ett berg pannkakor att frysa in i fem pack, bra att ha som lunch eller frukost när man är on the run.

Igår gick vi på en sightseeing tur i Auckland och bland annat runt hamnen en stund, och det var så vackert där! Det var fullt av segelbåtar och en och annan val fick vi dessutom syn på. Vi planerar att åka till Waikiki islands nästa vecka någon gång, men jag är inte helt säker på när jag kan iom att jag har kurs två heldagar plus ytterligare en orientation en heldag. Det ska dessutom regna en dag nästa vecka, och har jag inte kurs då så ska jag och några tjejer till här ha en heldag och kolla på filmer tillsammans.

Vi har dessutom bestämt att var vecka ses och laga middag tillsammans och försöka vara lite ekonomiska när det kommer just till mat, och det är sjukt trevligt att umgås också så bara massa fördelar med det. Jag ska dessutom för första gången se The Notebook, ska bli intressant att se om den är lika snyftig som alla säger... Hah.

Men här kommer lite bilder.


Wellesley by night

Skolans innergård

Auckland City






Fler bilder kommer så småningom, nästa gång jag kommer över internet.

Och btw, tack för samtalet Erica, det var kul att prata med dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0