lite hemlängtan men stora planer..

Nu är det mer än två veckor sen jag lämnade Sverige.
Ja, det känns som betydligt längre tillbaka än så, men ändock är det det längsta jag varit hemifrån någonsin, så det är länge för mig ändå.

Jag känner mig jäkligt hemma här och det känns inte riktigt som "semester" längre, men ja, jag saknar de där hemma. Ibland kan jag börja tänka på någon jag saknar.. Visst, det är tråkigt att sakna vänner, familj osv.. Men ni kommer väl alla vara kvar när jag kommer hem igen hoppas jag..

Och jag och Mitch satt och snackade nu för någon kväll sen om att de "snart" ska hem igen, om fyra månader ungefär. Det kommer bli sjukt tråkigt, att de och de flesta andra jag känner här bara stannar en termin.. Ja, men sånt är det.

Sen kan jag inte sluta tänka på alla ställen jag ska åka till när jag är klar på AUT.

Hawaii, Australien, USA, you name it.

Mest är jag inne på några månader i USA, bara åka dit och jobba eller vad som helst. Känner ju lite folk där nu lite överallt så det är ju bara att passa på. Ja, USA tänker jag definitivt sikta på. Men mycket kan hända på vägen, vem vet var jag hamnar i slutändan.. Egentligen borde jag inte tänka på det alls.. Jag känner mig nästan lika rastlös efter att få resa som jag gjorde hemma vilket är helt sinnessjukt, jag kommer ju aldrig kunna slå mig till ro och känna mig hemma till 100%..? Jag hoppas det, men det verkar ju inte som så.

Men ja.. Jag har lite hemlängtan nu, sitter här på biblan och lyssnar på musik och tänker, tänker... Dock är det inte alls så farligt som så många beskrivit att flytta utomlands, att de legat i sängen gråtandes de första veckorna.. Så har jag verkligen inte upplevt det. Känner jag hemlängtan eller bara lite nere så har jag träffat en vän, satt igång en film, ut och gått på stan osv. Att ligga hemma är ju det dummaste man kan göra..

Men nu ska jag hem, sen till Fie. Imorgon har jag lektion 9-12 och sen 3-5. Hum, ganska dryg dag. Men bra ämnen väger upp. Det har faktiskt varit riktigt roligt att gå på dessa kurserna och galet intressant, och det finns ett gäng svenskar till dessutom som är inne på sin andra termin i conflict, hur goa som helst är de.

Nu ska jag dra. Kanske hinner jag tvätta... Hmm.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: jasmine

låter jättehärligt. <3 <3 hawaii , waa du satsar stort. :D:D pusspuss

2010-07-20 @ 14:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0