Massage

Klockan har redan hunnit bli fem på morgonen här och jag är inte riktigt trött ännu, tro det eller ej. Hungrig blev jag dock, så jag ägnade en ganska bra stund innan åt att leta efter egg & bacon breakfast, vilket faktiskt inte var det enklaste. Det närmsta jag hittade som passade mitt önskemål var Burger King's scrambled eggs and bacon, ingen höjdare. Inte baconen i alla fall, som var stekt några timmar innan med all säkerhet. Men det är ju mat och nu är jag mätt så jag ska inte klaga.

För att nu fördriva de sista timmarna har jag placerat mig i en massagestol som behandlar fötter och vader. I knät har jag datorn och på huvudet har jag mina WE/SC hörlurar och iPoden går varm. Bredvid mig har jag boken som jag redan läst i lite. Fortsätter på den när datorn laddat ur vilket ändå lär ske ganska snart.

Så jag tänkte sitta här ett tag till, och när jag gjort det kanske jag sätter mig och kollar på film om det går någon bra. Nu är det bara två timmar och 45 minuter kvar tills jag hoppar på mitt sista flyg, och om 13 timmar är jag "hemma". Underbart! Det ska bli så spännande att se hur det ser ut där. Gud så spännande! Är dock inte helt nervös ännu. Kommer säkert när jag går utanför flygplatsen i Auckland och kommer till Wellesley och ser min lägenhet. Så skönt det ska bli att somna i en alldeles egen säng.

Frågan är bara om jag kommer kunna sova någonting på planet denna gången. Jag har dock en idé som inte gick i lås förra gången på grund av huvudvärk, och det är att dricka en drink eller två så somnar jag lättare. Yes, det fungerar faktiskt. Eller något glas vin. I lagom mängd självklart. Men de serverar Screwdriver på planet och den går alltid hem, och även den berömda Singapore Sling som jag även är nyfiken på, och vinet såg ganska fint ut så det ska jag nog också ge mig på.

Men misstolka nu inte, under 9 timmar kan man dricka ett par drinkar utan att bli redlös. Det är nog inte populärt om jag kommer till AUT småfull. Haha, det vore ju något.

Nej, skönt ska det bli att få sova. Har inte sovit ordentligt sen söndags natt och nu är det onsdag här, så det är ju ett tag..

Men ja, jag har inte så mycket mer att säga tror jag. Det händer inte så mycket här. Förutom att jag snart tappar känseln i fötterna efter ca 25 minuters ganska brutal och till en början obehaglig massage. Tror jag sitter kvar ett tag till, inte för massagens skull utan helt enkelt för att jag inte orkar flytta på mig.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0