Mobile Internet

Så, efter ett par dagar av consideration och en runda i stan med Mia, en av mina roomies, bestämde jag mig för att skaffa mobilt bredband. Det kostar (utöver startavgiften) lika mycket som skolans internet, men med detta kan jag använda skype och dessutom använda det i hela Nya Zeeland, vilket är bra iom att jag planerar att resa. Det är dessutom helt och hållet på mina villkor, jag betalar med pre pay när jag vill och kan sluta använda det när jag vill, så det är super.

Så jag kan med glädje meddela att i skrivande stund står jag i köket här i lägenheten. Super! Så underbart skönt att ha det ur världen.

Idag har jag dessutom skrivit mitt cv (ska dock finslipa det lite till) så det är gjort.

Imorgon är det orientation, och innan dess ska jag möta upp Rebecca och gå till biblan med henne. Sen onsdag och torsdag är det Academic Writing kursen som gäller.
Ikväll ska jag och Mia till en fransk utbytesstudent och umgås med henne och några av hennes vänner, och lite senare ikväll är det eventuellt film med Jannika, Esme och de andra.

Jag har även köpt en liten heater som är väldigt populär här på Wellesley, så nu är mitt rum varmt och gott, finally! Det ska jag fira genom att städa det när jag diskat undan efter min lilla middag (omelett & pannkakor). Imorgon tänkte jag baka scones om jag hinner, good!

Ja, idag har varit en bra dag! Jag har hunnit med mycket och klockan är halv åtta och jag sover inte, så det är nog något rekord verkar det som, någon timme till uppe sen kanske jag kan sova till halv åtta, åtta om jag har tur.

Nu, back to my filthy room whick obviously needs some cleaning. Jag bor ju med en finsk tjej, en kinesisk och två amerikanska killar och av någon anledning är mitt rum det enda som är stökigt, så time for some changing now, jag tänker då inte vara den svinigaste av oss, hell no, haha!

Ciao people

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0