Scones in microwave?

Good morning people!

Idag har varit en så underbar dag hitintills. Jag sov ända till åtta, så jag känner mig galet utvilad. Jag skulle egentligen sovit till halv nio, men vaknade åtta och gick upp och bakade scones istället för att sova vidare. Ett problem med lägenheten är ju att det inte finns någon ugn, men det var inga problem alls och efter lite fixande var sconesen färdiga och hur perfekta som helst.

Jag börjar känna mig mer och mer hemma här, och inte bara "tillfälligt" längre utan blir mer och mer inställd på long term. Mitt rum känns numera som mitt rum och inte bara som ett rum. Mina flatmates är hur härliga som helst och det ska bli så roligt att bo tillsammans med dem. Jag hittar bättre runtomkring Auckland och det känns mer och mer hemma när jag går omkring här, som om jag gått samma väg i mer än en veckas tid.

Ja, det känns bra här. Även om jag känner hemlängtan emellanåt och saknar mina vänner och familj, så är det skönt att vara här och allt vad det innebär.
Det finns så mycket man kan göra här och det görs redan planer på att bland annat simma med delfiner, ta en tur till Waikeki islands, gå på vinprovning, skydiving, you name it. Sommaren kommer bli allt annat än lugn här gissar jag på och jag kommer att uppleva så mycket, jag längtar så in i.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0