Vardagslyx i Singapore

Istället för att sitta och häcka bland butikerna här på Changi har jag hyrt in mig i en lounge en våning uppåt, och fy fasiken vilken skillnad. Här är lugnt och skönt (mest äldre som läser tidningen bara), det finns ett mini gym, duschar, massage, mat och fika att ta för sig av, en tv, bekväma soffor och fåtöljer, internet, you name it. För fem timmars vistelse betalade jag runt 200 svenska kronor vilket är mycket biliigare än jag räknat med. Och duschen, åh om det var efterlängtat att få ta en lång varm dusch och få byta kläder, gud så underbart!

Så här sitter jag och pensionärerna och nyss stötte jag på en man jag satt bredvid på flyget hit, hur trevlig som helst. Vilken tur ändå att både få en riktigt bra plats och dessutom bredvid någon som är trevlig att snacka med. Ja, det är en jäkla tur jag har haft faktiskt.

Jag tror de stänger här vid midnatt eller så, och då går jag ner och lägger mig i en stol eller något och försöker sova i någon timme, annars kanske jag kan hyra in mig i fem timmar här och sova här, men jag undrar om jag får det. Att sova där nere är annars inget problem alls, här är ändå ganska folktomt på Changi just nu.

Och just det, mat serveras det här. Det stod att det bara var något litet men så upptäcker jag att de har kinesisk buffé, sötsur kyckling osv och dessutom en riktigt god sallad, så jag har fått äta lite också.

Så åter till väntan. Jag tänkte läsa i min Odd Thomas och lyssna på lite lugn och skön musik.

Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0