A bit worried

Jag känner mig lite orolig över att min engelska inte ska räcka till väl i Nya Zeeland. Visserligen pratade jag utmärkt engelska när jag var i London nu i januari, men det var inte akademisk engelska utan vanlig engelska. Finns ju en viss skillnad. Men om det är så att jag inte kan, så lär jag mig, det måste jag ju göra!

Nästa vecka ska jag ta och köpa resväskor, en stor och en liten. De kommer till väl användning när jag är i Prag dessutom, så det är suveränt!

Nu är det kväll, och jag lär inte somna inom kort direkt, känner mig helt klar i huvudet och kan inte sluta tänka på min framtid. Men så kan jag inte hålla på heller för den delen, först måste jag avklara skolan innan jag kan begrava mig i NZ saker. När läxorna är gjorda och teorin är klar, då slänger jag mig över NZ guider och begraver mig i hemsidor med information. Alltså mer än vad jag redan gjort då såklart.

Funderar på om jag ska ha en stor hejdå-fest innan jag åker, är det löjligt när man bara är borta ett år?

Återkommer om det, nu ska jag byta om och plugga religion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0