Antagen

Jag antar att det är här och nu mitt äventyr börjar.
Idag ringde de från IBS och meddelade att jag blir antagen till utbildningen jag sökt till, och att mina papper kommer om någre veckor. De veckornas väntan kommer förmodligen bli den längsta i mitt liv..

Så om mindre än fyra månader flyttar jag till Auckland, Nya Zeeland. Där kommer jag att plugga något som heter Conflict Resolution i ett år, och vem vet vad som händer efter det?

Just nu försöker jag "lära känna" landet så bra som möjligt genom att läsa i reseguider och på diverse hemsidor med fakta om just NZ och Auckland. Det finns så mycket jag vill göra där förutom att just studera. Men först och främst finns det en del saker jag måste få gjort nu innan jag åker dit:

- skaffa en systemkamera
- skaffa körkort här hemma i Sverige
- gå ut gymnasiet
- inte handla mer kläder

Det är nog det viktigaste just nu. Förutom såklart att umgås med alla mina nära och kära innan jag åker, och spara massvis med pengar.

Meningen med denna bloggen blir antagligen att istället för att skriva om mitt ganska tråkiga liv i min andra blogg, så skriver jag om min resa till NZ och hur mitt liv kommer att se ut där.

Givetvis kommer de närmsta månaderna handla om hur jag upplever det innan jag åker, och just idag är jag så lycklig så det går inte att beskriva. Men samtidigt har jag ännu inte riktigt förstått det. Att jag om mindre än fyra månader ska bo så lånt bort ifrån Sverige det möjligtvis går att komma är ganska svårsmält, och att jag inte lär komma hem under den tiden är ännu svårare.

Men jag ser så enormt mycket fram emot det.
Detta ser jag som min väg till framgång, vad den nu blir har jag ingen direkt tanke på. Det får vi helt enkelt se. Men denna resan kommer att forma mig och mitt liv, och jag ser detta som det viktigaste beslutet jag tagit än så länge.

Vi får helt enkelt se hur allting går fram tills den dagen flyget lyfter och går söderut.

/Louise Jönsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0