Hemma!

Halla varlden!
Jag ar hemma, och dessutom sa lever jag, efter en vecka i underbara SAMOA!
Det har minst sagt varit en upplevelse kan jag lova, och aven om en vecka ar kort tid sa akte jag hem nojd med no regrets, lovin' it!
Forsta dagen var sa outhradligt lang; vi akte till Aucklands international airport tre pa morgonen och landade pa Samoas otroligt lilla flygplats runt halv elva formiddagen. Dar mottes vi av 30 graders varme och en sol som ar sa mycket starkare an pa den norra hemisfaren, gar inte ens att jamfora.. I alla fall sa var det nagot strul med farjan over till Savaii (on vi bodde pa, vi landade pa Apia) sa det tog ett bra tag innan vi kom fram till hotellet, runt sju pa kvallen. Bilturen fran farjan till var resort tog ca en och en halv timme och jag sov ungefar halva tiden. Eller ja, man kan nog mer kalla det avsvimmad sa trott som jag var. Nar vi kom fram och gick for att ata middag vaknade jag upp sa fort jag fick en kokosdrink serverad som jag sa lange vantat pa. Underbart!
Vi bodde i en sa kallad Falah (som vi istallet kallade Fella) som lag mitt pa stranden. Det ar en oppen liten byggnad, och jag som inte ar ett stort fan av djur klarade faktiskt av riktigt bra att sova i en fella full av kackerlackor, mygg och odlor, inte helt daligt va?
Andra dagen fick vi njuta av solen pa stranden, jag fick min forsta branna och vi borjade dagen med att dricka till frukosten. Tre fyra koppar kaffe (ja, jag har antligen vagat mig pa kaffe igen) med amarula och sen ett par drinkar pa stranden resulterar i att vi alla (i var fella; jag Esme Guro och Brittany) var lagom goa (utom Brittany som fortfarande madde illa sen helgen innan). Jag provade pa att snorkla vilket ar otroligt roligt efter nagra drinkar, jag nadde inte ens ut till korallreven utan simmade bara runt bland sanden, foljde efter fiskar och hade kul at ingenting. Det sag tydligen ganska roligt ut sett fran stranden.
Den kvallen gick vi nuts i baren, larde kanna Mao som jobbar dar och gjorde vart basta for att avverka alla drinkar pa drinklistan (vilket vi nastan lyckades med dessutom).
De andra dagarna har bestatt av underbart vader (forutom tva dagar med en del regn), sol pa stranden och strandpromenader, rundtur runt on da vi sag bland annat de valkanda vattenfallen osv. En dag hyrde vi fyra sk. Teuila tjejerna (eller snarare sagt tequila, hehe) varsin cykel och gjorde var egen tour pa on. Det slutade med att vi pa hemvagen hamnade mitt i en monsun i en halvtimme eller sa tills vi hittade en vagbutik att soka skydd i. Roligt nog var min ryggsack full med vatten, sa min mobil och Esmes mp3 var genomdrankta och ville inte fungera.. Hum. Nar regnet val lade av en timme senare stack vi tillbaka och blev jagade av tre galna hundjavlar, sa ett tips for er som ska till Samoa; akta er for hundar!
En kvall bestamde vi oss for att bege oss till den enda nattklubben pa Samoa som dessutom ligger en timmes korning darifran. Allting blev dock forsenat for att samtidigt den kvallen hade var resort ordnat en del av en forestallning speciellt for oss med firedancers osv, men vi kom tillslut ivag efter en trevlig middag med show. Nattklibben var... hrm, speciell. Det var en liten lokal fullproppad med Samoans och vi var nog fantomme de enda utlanningarna forutom en norsk kille. Men kul hade vi och musiken var inte helt fel (live ftw).
Sista dagen spenderade jag pa stranden forutom under maltiderna, sa ni kan tro att jag faktiskt har fatt mig en decent branna (moooohahahahaha). Pa kvallen under middagen hade var resort en overraskning speciellt for oss; en show och dessutom dessert, just for us :) De hade dansare som fick upp oss pa scen tva ganger: forsta gangen allihopa som forsokte hanga med i traditionell dans, och lite senare blev vi Teuila tjejer uppdragna for att bara dansa loss med varsin Samoan dude fran showen, ganska pinsamt med valdigt kul!
Vi gick upp pa scen lite senare och visade var tacksamhet for deras otroligt varma omhandertagande om oss genom att sjunga Girls just wanna have fun och dessutom tacka pa vart eget sprak. Mao blev sa rord over att vi skulle hem att hon borjade grata, och vi bytte adress med henne och ska skriva henne ett vykort. En underbara ung kvinna som vi alla kommer sakna..
Ja, det var en valdigt brief summary av var vecka, nagra bilder laggar jag inte upp annu, det ar jag alldeles for trott for. Jag kan bara tacka alla tio tjejer jag akte tillsammans med och speciellt till mina Teuila toser som gjorde veckan oforglomlig, love you girls!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Wow, det låter så häftigt o helt underbart! Förstår att ni haft en fantastisk vecka med ännu ett äventyr! Love U mitt <3

2010-09-14 @ 10:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0