Elegi

Första inlägget 2011, med lite uppdatering.

Jag sitter i mitt rum, lyssnar på Lars Winnerbäck (har en "Best of Sweden" playlist med bland annat Winnerbäck, The Ark, Carolina Liar, Robyn, The Sounds, Krunegård, Hellström osv.) och svettas. Ja, det gör jag faktiskt. Klockan är kvart i åtta på kvällen och det är dövarmt. Det är underligt, för solen har inte varit framme i mer än fem minuter under hela dagen.. Det har varit molningt och blåsigt, men FAN så varmt. Shorts och linne känns som en enorm dunjacka.

Jag jobbade på nyårsnatten, men det var ok. Började 10, så innan dess förfestade jag med Kelsey och ett par andra människor hemma hos oss, drack vin, åt plockmat och hade allmänt kul. Sen var det jobb till sex på morgonen, hemma sju. SJUKT sliten, baren var fullpackad HELA natten och folk är verkligen odrägliga när de är fulla. Hade så många män som försökte ragga upp mig och det blir ganska jobbigt i längden, haha. Men det var kul, och vi avslutade med en jägerbomb och sen hem till mig för att dricka vin (vi måste ju också få fira lite!). Slutade med att vi tömde 2,5 flaska vin och en flaska vodka, sen stack vi till stranden.

Jobbade igår med, utan att ha sovit däremellan vilket var lite sjukt men inte så farligt. Det var så dött att jag fick sluta vid midnatt, fick min staffie öl och stannade och spelade biljard med Omar i tre timmar.

Så idag har jag sovit igen de timmarna jag gått miste om tidigare, hängt runt på ett shoppingcenter och druckit kaffe och snart ska jag laga middag och vila. Sen är det jobb, och jag hoppas innerligt att det är mer stress ikväll. Det finns sannerligen inget värre än att gå runt där utan någonting att göra, jag föredrar att ha saker upp över öronen och kuta runt och försöka hinna med allting på en gång.

Medan vi väntade på något att göra fulade jag, Jamie och Andres oss. Andres började tvätta väggarna, vi tog på oss underliga hattar osv som kunder har glömt kvar och allmänt fjantat oss. Jag har riktigt härliga människor på jobb och det fy skam att jag inte har AUT och Micky Finn's i samma stad. Min chef bad mig att bara stanna här och jobba, men det är ingen plats att bli kvar på med tanke på lönen. Åh om pengar ändå inte hade spelat så stor roll, då hade jag gärna haft det jobbet en stund till.

Men ja, jag städar upp på mitt rum och försöker göra det mer personligt, så jag har satt upp lite brev, en nz karta och bilder på väggarna, och även svenska mynt i brist på annat att fylla ut vita väggar med. Fast det ser ganska ok ut, och jag får ju vara lite nationalistisk, hehe.

Om det ändå inte vore så varmt! Det är omöjligt att ha energi som det är nu; föreställ er att leva ett normalt liv inuti en bastu; ungefär så känns det just nu!

Ja, jag har inte så mycket intressanta saker att dela med mig av just nu, jag är trött som fan och livet rullar på som vanligt. Jag har inte blivit tjock eller smal, jag är inte gravid, jag har inte gjort något spännande med mitt hår, jag har inte en pojkvän och jag är fortfarande 159,5 cm lång. Jag kommer att vara samma person när jag kommer hem, i grund och botten.

Nu ska jag fixa lite middag och ladda inför en kväll av härlig live musik och förhoppningsvis massvis att göra!

Gott nytt år på er alla.

Förresten. Vad är era nyårslöften?

Jag har faktiskt inte fastställt mitt ännu, jag har för många olika att välja mellan!


Jobb ikväll! Dessutom många timmar nästa vecka, lyckan är gjord!

Kommentarer
Postat av: jasmine

låter som du har det helt underbart. :D saknar dej babe

2011-01-02 @ 23:13:14
Postat av: Anonym

more in english please!

2011-01-03 @ 03:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0