Att smaska, eller att inte smaska. Det ar fragan.

Jag sitter i lobbyn och forsoker fokusera.

Tvn ar igang. Musik spelas. Ungefar tre meter bakom mig sitter tva tjejer och pratar. Det stor mig inte. Vad som faktiskt stor mig ar att en av tjejerna ater chips.

CHIPS.

Pa toppen av det sa ater hon dem med munnen oppen. Hon smaskar. Hogt. Eftersom jag inte ar en av dem student nazisterna som forvantar sig att alla ska halla kaften sa att jag kan studera i fred sa har jag inte bett henne att stanga munnen och ata som en anstandig person, och jag tanker inte gora det heller.

Dock sa tycker jag att det ar hemskt nar manniskor ater pa just det viset. Hur kan man nagonsin hitta nagon nar man ater sa? Jag hade ALDRIG kunnat dejta nagon som smaskar. Det ar ackligt, oforskamt och omoget.

Jag kan inte lata bli att lata som en ungdomshatande pensionar nar jag tillagger att larde hennes mamma inte ut hur man ater vid matbordet?

Fragar ni mig sa far det fan finnas lite hyfs i beteende. Jag ar inte nojig med mycket. Jag tycker sjalv om att ha fotterna pa matbordet och rapa bland annat. Dock gor jag ju inte det pa offentliga platser just av anledningen att det med hogst sannolikhet kommer att stora nagon.

Nej. Nu slutade smaskandet, sa det finns nog hopp for mig om att kunna plugga och fokusera trots allt. Hallelujah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0