En sandar, du vet

Idag har nog varit en av de langsta dagarna an sa lange detta aret. Pa grund av ett slutprov klockan 3 sa gick jag upp relativt tidigt och pluggade i fyra timmar innan provet, och gick igenom precis allting och sag till att jag kan allt. Provet ar gjort, vilket ar en lattnad. En sak mindre att fa klar. Just nu sitter jag med en labbrapport till psykologin och kan inte lata bli att tanka "SKJUT MIG". Den ska namnligen in imorgon. Halva var redan fardig, och den andra halvan behover bara omformuleras, men jag ar egentligen alldeles for trott for det.

Jag kopte en sandar mega stor chokladkaka pa 250 gram, Whittaker's Creamy Milk Caramel, i hopp om att socker skulle gora mig piggare och lite mer keen till att plugga. Inte det. Forst och framst, att study snacks hjalper en att fokusera ar en myt. EN MYT! Det finns endast till i syfte av trostatande nar man kor fast i studierna, ingenting annat. Sen nar man val har kopt sitt study snack vill man genast ha nagot annat.

Koper jag mariekex vill jag ha choklad. Koper jag choklad vill jag ha starbust. Koper jag starbust vill jag ha doritos. Och sa fortsatter det. Da undrar ju formodligen ni varfor jag borjar lata som en av dessa tjockisarna fran Biggest Loser som bara vill ha mer och mer fett och socker och aldrig liksom tycks bli matta. Jo, men det undrar faktiskt jag med. Det ar aldrig bra nog.

Klockan ar nu tio pa kvallen, och tidigt imorgon bitti ska jag upp och asa mig till AUT library for att kopiera ut mitt arbete, ta photocopies av papper tillhoande experimentet, osv, och slutligen lamna in det. Ah lycka! Jag kan knappt barga mig tills den stund da jag drar mig uppfor Wakefield backen, aven kallad kill hill, med vetskapen om att min labbrapport ar KLAR.

I ovrigt ar det noise ban har pa WSA, vilket innebar att alla stundenter bor halla kaften och inte gora mycket ljud av sig av respekt for de som pluggar infor sina slutprov. Andock ar dar en ganska ordentlig crowd har som pratar och pratar och pratar och ar allmant irriterande. Det roliga ar att jag ar formodligen en minst lika stor pain in the ass nar jag faktiskt bara hanger har i lobbyn och inte studerar. Ar det inte kul hur vi valjer att se pa olika situationer?

Det ar samma sak nar man aker buss. Aker man buss efter ett par ol och shots med vanner sa drar man ju inte sig fran att sjunga, skratta och prata hogljutt, och vara en allman samhallsplaga. Men nar folk slanger snea blickar sa tanker man "bara for att du ar en javla torrboll som aldrig kan avlagsna din kapp upp i ***" istallet for att faktiskt visa respekt och halla kaft. Nar jag aker buss med fulla, hogljudda manniskor blir jag ofta irriterad och onskar att jag hade en kontroll som fungerar pa manniskor med, hur harligt hade inte det varit?

Vi manniskor valjer att se ALLT ur vart eget perspektiv. Vissa ar varre an andra, men i slutandan ar vi alla lika illa pa det, och ar det inte lite sorgligt att vi maste kritisera allting som andra gor, samtidigt som vi ursaktar vart egna beteende i avsikt att ma battre med oss sjalva?

"Men han fick ju en loneokning for att han fjaskar for chefen" - Har det nagonsin slagit dig (vem som nu nagonsin tankt detta) att en chef faktiskt inte vill betala sina anstallda mer pengar om han/hon inte vet att det ar vart investeringen.

"Jag fick inte MVG bara for att lararen inte gillar mig" - Men TJENA, hur manga har man inte hort saga sa? Jag har formodligen dragit den sjalv nagon gang. Nej, en larare skulle formodligen inte ge dig samre betyg for att han/hon inte tycker om dig. Forst och framst, har pa AUT sa ser de manga ganger inte ens ditt namn utan ditt studentnummer (jag vet dock inte hur det fungerar i ovriga varlden), och aven om de kan se ditt namn, tror ni verkligen att de orkar lagga ner sa pass mycket energi pa att hata dig sa att de ger dig samre betyg an du fortjanar. Tror du verkligen att DU ar sa speciell att en larare, som redan har sa javla mycket jobb att fa gjort, skulle lagga ner ytterligare energi pa att hata elever?

Sen finns det ju sjalvfallet undantag da ursakterna visar sig vara sanna. Jag tycker andock att det ar intressant att se vilka mojliga ursakter folk kommer pa for att komma undan saker eller gora sig sjalva tillratta.

Nog med struntprat. Jag har en labbrapport att skriva klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0