Månader blir veckor. Veckor blir dagar.

Jag kan inte sova. Så hemskt är det att verkligen vilja komma till ro, men att inte veta hur. Jag har försökt ladda ner under kvällens gång och bara andas ut, jag har druckit mitt sovte (kamomill och pepparmint) men ingenting tycks hjälpa. Ganska irriterande. Jag har så mycket som pågår i huvudet just nu, och jag tycks inte kunna separera imperfekt, presens och futurum. Min hjärna svämmar över och jag vet inte hur jag ska få tyst på den. Jag vet att många tar till av sömnpiller, men det är ingenting jag lägger min tro på (ännu?).

Jag provade på ett halvt sömnpiller en gång i Christchurch, när jag inte kunde sova påett helt dygn även efter att ha jobbat nattskift, men det fungerade inte så jag har inte brytt mig om att ge mig på det igen. Sömnproblem har jag alltid haft, men jag är ganska säker på att det finns en lösning till det, bara att jag inte har funderat ut den ännu. Jag tror att det mesta gå att lösa med hjälp av rena naturresurser, och psykologi förstås (vilken för den delen inte är direk kopplat till att jag pluggar psykologi, det är någonting jag trott på länge!).

Så nu är klockan mer än tre på natten. Jag har streamat lite Glee och Lost, men kanske jag borde aktivera mig lite? Jag funderar på att städa mitt rum, men å andra sidan är jag ju så hemskt trött och vill inte göra annat än att ligga ner och comatize.

Imorgon blir det lektion nio till elva, sen ska jag skriva på min conflict uppsats om mediation. Det är ingen hemskt stor en, 2000 till 2500 ord, och jag har en ganska bra idé om hur den ska utformas och jag har börjat skriva på den samt letat upp nästan allt material jag behöver i ett par böcker redan, så det som återstår nu är att skriva ihop det, samt samla lite mer material. No biggie. Imorgon satsar jag på att skriva 500 - 800 ord minst, beroende på hur mycket tid jag kan ge det.

Först och främst behöver jag gå till Countdown och köpa mat. Jag börjar bli trött på ris och mina ägg är slut, och jag beöver en rejäl dos av frukt och grönt. Sen ska Eirik laga norska köttbullar (och han har lingonsylt!!!!!) som jag ska assistera med! Sen evntuellt ska jag se den nya pirates filmen med Chris senare på kvällen. Så första halvan av dagen lär ägnas åt uppsatsen. Det kommer att bli väldigt produktivt!

Jag är faktiskt lite hungrig just nu. Ah irriterande! Vad gör man när man blir hungrig mitt i natten? Hade det funnits ett nattöppet sushiställe hade jag gått dit direkt. Men å andra sidan äter jag redan sushi i tre fyra gånger i veckan (billig jävla studentmat, 20 spänn för 8 bitar!) så det går ju ingen nödpå den fronten.

Nej usch, detta är hemskt! Struntar i att städa och ska läsa istället. Har inte ork eller lust till att göra någonting annat.

Och kan ni förresten fatta att jag åker till Sverige om ett par veckor? För det kan inte jag. Det är ju helt sanslöst, doesn't make any sense at all! Kommer jag att tänka och drömma på engelska där med? Eller kommer jag bara trilla in i systemet direkt, och känna som om jag aldrig ens var iväg? Skrämmande tanke! 

Jag kan i all ärlighet säga att jag vet inte vad som var/är mest nervöst; att flytta hit, eller att flytta tillbaka. Just nu känns det som att flytta tillbaka är mycket läskigare, men det kan ju också vara som att det uppfattas värre eftersom detta är nuet och jag vet inte hur framtiden ser ut, medan jag redan vet hur det gick att flytta hit vilket får det att verka mindre skrämmande. Jag kommer ihåg hur vi pratade om ett liknande i filosofin i gymnasiet med Rikard, där han så galant lade upp det som att döden skrämmer oss för att vi vet helt enkelt inte vad det innebär. Dock kan jag ju inte heller jämföra hemflytten (hem?) med döden. Det vore ju lite radikalt.

Datum kan ni fortfarande glömma. Jag känner helt enkelt inte för att dela med mig om det. Inte ännu i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0